Słowa w sieci – Jak Ty piszesz, tak Cię widzą

Praca i pasja? To musi się udać!
6 kwietnia 2017
Słowa w sieci – Ortografia w pigułce
12 maja 2017
Pokaż wszystkie

Słowa w sieci – Jak Ty piszesz, tak Cię widzą

Słowa w sieci – Jak Ty piszesz, tak Cię widzą


W pierwszej kolejności chciałabym Wam zaproponować cykl porad dotyczących zasad tworzenia tekstu na strony www, skupiając się na poprawności językowej.

Należy bowiem uświadomić sobie, że strona internetowa jest naszą wizytówką, a publikacje na niej zawarte trafiają do szerokiego grona odbiorców. Nie możemy zatem pozwolić sobie na błędy językowe.

Cykl nosi miano „Słowa w sieci ”. Dziś krótkie wprowadzenie.

Lekcja 1

 „Jak Ty piszesz tak Cię widzą”

Content na stronach www powinien cechować się wysoką jakością merytoryczną, poprawnością stylistyczną i ortograficzną. Pamiętajmy, że Internet rządzi się swoimi prawami, użytkownicy przeglądają strony szybko, zapamiętują treści fragmentarycznie, zatrzymują się chwilę dłużej przy tekstach, które je zaciekawią.

Wszystko to, nie zwalnia nas z obowiązku dbania o słowo. Nie zapominajmy, że w tym pędzie łatwo o etykietę. Pomyłki językowe, ortograficzne, literówki mogą zostać szybko wyłapane, a wrażenie, które po sobie zostawimy nie będzie najlepsze.

Pamiętajcie! Jeśli potrzebujecie pomocy-służymy radą.

 

Zapraszam na kolejne lekcje, które szczegółowo omówią zagadnienia poprawnej polszczyzny i pozwolą uniknąć błędów.

Marta
Marta
Copywriter z zamiłowania, perfekcjonistka z natury. Specjalizuję się w branży szeroko pojętego Copywritingu. Przygotowuję i redaguję treści. Tworzę artykuły wnikliwe, podejmujące szereg zagadnień, zawsze wyczerpujące temat. W życiu kieruję się zasadą, że pragnienie bycia kimś innym to marnowanie osoby, którą się jest.

2 Komentarze

  1. Kasia napisał(a):

    Racja. Strona www to wizytówka firmy. A to jak się ktoś wysławia i posługuje słowem pisanym jest jego wizytówką. Bardzo nie lubię gdy ktoś nie myśli jakie słowa wypowiada i np. robi te popularne obecnie wstawki typu. „nie wiem”

  2. Tomek napisał(a):

    Bez obecności w Internecie ciężko rozwinąć dzisiaj biznes, zwłaszcza ten usługowy. Ludzie często szukają opinii. Kierują się tym, czy firma ma stronę czy nie. Treści na stronie a raczej ich precyzyjność decyduje często o wyborze danej firmy – lub przynajmniej o kontakcie z daną firmą, co daje jej szansę na zdobycie klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *