Copywriting – czyli o tym, jak skutecznie władać słowem

Słowa w sieci – Ortografia w pigułce
12 maja 2017
Pokaż wszystkie

Copywriting – czyli o tym, jak skutecznie władać słowem

Copywriting – czyli o tym, jak skutecznie władać słowem


Copywriting – to już zawód czy jeszcze zjawisko równoważne pasji? Jak dotąd nie wymyślono niestety polskiego odpowiednika. Nie ukrywam, że ułatwiłoby to nieco rozpoznawalność i postrzeganie pracy Copywriterów na rynku rodzimym, ponieważ takiego wyrazu brakuje w słowniku ojczystym.

 

Samo słowo Copywriting pochodzi z języka angielskiego i w dosłownym tłumaczeniu oznacza pracę polegającą na pisaniu teksów reklamowych. Jest to jednak bardzo okrojone pojęcie, w rzeczywistości bowiem dotyczy szeregu działań twórczych, a obszarem jego działalności jest m.in. Internet, prasa oraz szeroko rozumiana sfera marketingu.

Copywriter to tak naprawdę władca słowa. Umiejętnie używa określonych zwrotów, przekazuje wiedzę w przystępny sposób. Wszystkie treści oczywiście tworzone są w zgodzie z zasadami gramatyki, stylistyki, interpunkcji i wielu innych wytycznych, którymi tenże specjalista biegle się posługuje.

Poprzez słowa włada emocjami ludzi, wywierając na nich określony wpływ. Przede wszystkim mowa tutaj o sprzedaży, skorzystaniu z usług czy podjęciu działania przez odbiorcę treści.

Część osób słysząc słowo „copywriter” nie do końca jest świadoma ogromu pracy i wiedzy jaką trzeba posiadać, żeby posługiwać się tym mianem. Nie jest to bowiem, tylko „zwykłe pisanie”, ale redagowanie treści, odpowiednio dostosowanych do potrzeb klienta.

W tym zawodzie liczy się lekkość pióra, zmysł redaktorski, spostrzegawczość, szeroki horyzont myślowy, jak i umiejętne wyszukiwanie i posługiwanie się wiadomościami. Sztuką jest bowiem  przekazać informacje w przystępny sposób, zawierając przy tym „magiczne słowa” wpływające na pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych.

Z usług copywriterów korzystają agencje reklamowe, jak i indywidualni klienci tworzący strony i sklepy internetowe.

Praca copywritera polega przede wszystkim na redagowaniu tekstów, wymyślaniu sloganów i nazw, pisaniu artykułów eksperckich, jak również na kreowaniu całych kampanii marketingowych. W szeregu zleceń, którymi są zasypywani, znajduje się m.in. uzupełnianie treści na strony www, tworzenie unikalnych opisów w sklepach internetowych, wdrażanie strategii marketingowych w oparciu o content marketing.

 

Oto kilka powodów, dla których warto skorzystać z usług profesjonalnego Copywritera

 
 niewystarczająca znajomość technik pisania – treści redagowane odpowiednim językiem pozycjonują się w taki sposób, że trafiają do określonego grona odbiorców. Nie ma tutaj przypadkowości. Jeśli zatem chcemy dotrzeć ze swoim produktem czy usługą do konkretnych klientów powierzmy tworzenie treści copywriterowi.

–  brak czasu – copywriter wykonuje dla Was zlecenie, podczas gdy Wy zajmujecie się  kolejnymi obowiązkami, których jest pod dostatkiem. Pracując, prowadząc firmę, rozwijając działalność na brak obowiązków przecież nie można narzekać.

„bylejakość treści”– tego profesjonalizm nie wybacza. A zazwyczaj to właśnie profesjonalizmu oczekują odbiorcy naszych ofert. Ze spokojnym sumieniem możemy powierzyć tworzenie treści odpowiednim osobom, mając przy tym pewność, że będą one wiarygodne, rzetelne i zgodne pod względem merytorycznym.

zmęczenie, często rezygnacja – taki stan nie sprzyja powstawaniu dobrych treści. Świeże spojrzenie, ciekawe sugestie, propozycje rozwiązań (często odmiennych niż dotychczasowe) – tak, od tego też macie Copywritera. Może to właśnie ta osoba podpowie jak, w skuteczny sposób zareklamować Wasz biznes.

 

Pamiętajmy zatem, że wszędzie tam gdzie królują treści Copywriterzy są mile widziani.

Szeroki zasięg działań sprawia, że ten zawód cały czas się rozwija pochłaniając kolejne gałęzie marketingu.

Marta
Marta
Copywriter z zamiłowania, perfekcjonistka z natury. Specjalizuję się w branży szeroko pojętego Copywritingu. Przygotowuję i redaguję treści. Tworzę artykuły wnikliwe, podejmujące szereg zagadnień, zawsze wyczerpujące temat. W życiu kieruję się zasadą, że pragnienie bycia kimś innym to marnowanie osoby, którą się jest.

1 Komentarz

  1. Tomek napisał(a):

    Bardzo przydatna usługa przy tworzeniu stron internetowych 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *